αρχική σελίδα πολιτική Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες είναι ωφέλιμη για το Λαό μας. Προπάντων για το Λαό μας! (ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της sispirosi.gr ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε., με αφορμή την πρωτοφανή -εκ μέρους του- άρνηση της ...ύπαρξης των Σλαβομακεδόνων...)

εγγραφή χρήστη



Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες είναι ωφέλιμη για το Λαό μας. Προπάντων για το Λαό μας! (ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ της sispirosi.gr ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε., με αφορμή την πρωτοφανή -εκ μέρους του- άρνηση της ...ύπαρξης των Σλαβομακεδόνων...) PDF Εκτύπωση E-mail
αρθρογραφία - άρθρα για την πολιτική
Συντάχθηκε απο τον/την Από τη Συντακτική μας Επιτροπή   
Παρασκευή, 02 Μαρτίου 2018 21:44

  

   

Η ιστοσελίδα μας, η sispirosi.gr από την πρώτη στιγμή της ίδρυσής της στη Σκιάθο μας, πριν από 8 περίπου χρόνια, στάθηκε πάντα στο πλευρό του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας, ως της μόνης οργανωμένης αξιόλογης δύναμης του πολυδιασπασμένου ελληνικού Κομμουνιστικού κινήματος, που με σοβαρότητα και αποτελεσματικότητα μπορεί να ηγηθεί του αγώνα των εργαζομένων της χώρας μας για μια καλύτερη ζωή, για την κοινωνική απελευθέρωση και αναγέννηση του τόπου. Αυτό βέβαια δεν συνεπάγεται ούτε ότι αποτελούμε ως ιστοσελίδα κομματικό όργανο του ΚΚΕ, ούτε ότι θα αποκρύπτουμε τις διαφωνίες μας με όποιες θέσεις του στην τρέχουσα πολιτική συγκυρία, τις οποίες δεν θεωρούμε σωστές και φρονούμε ότι πρέπει να αλλάξουν.


 

    Ασκώντας αυτό ακριβώς το αναφαίρετο συναγωνιστικό μας δικαίωμα, αλλά και καθήκον, αποστείλαμε χτες την παρακάτω ανοιχτή επιστολή προς την Κεντρική Επιτροπή του ΚΚΕ, απ' αφορμή την τοποθέτηση ηγετικών στελεχών του Κόμματος και μάλιστα του ίδιου του Γενικού του Γραμματέα Δημήτρη Κουτσούμπα, πάνω στο λεγόμενο "μακεδονικό" ζήτημα, τοποθέτηση η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ -και εν ονόματι φυσικά της καταπολέμησης του σοβινισμού, των ανιστόρητων διεκδικήσεων και του αλυτρωτισμού της αστικής τάξης της ΠΓΔΜ εναντια στη χώρα μας, έφτασε στο άλλο άκρο! Έφτασε στο σημείο να ...αρνείται την ίδια την ύπαρξη του σλαβομακεδονικού έθνους της γειτονικής μας χώρας, την ύπαρξη της μικρής εθνικής μειονότητας των Σλαβομακεδόνων που απόμειναν ακόμη στη Δυτική (κυρίως) Ελληνική Μακεδονία, ακόμη και την ...ύπαρξη της σλαβομακεδονικής γλώσσας!

    Επειδή αυτή η τοποθέτηση του ΚΚΕ σήμερα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ιστορία του Κόμματος, που έδωσε αγώνες και θυσίες ώστε και οι Σλαβομακεδόνες μειονοτικοί στην Ελλάδα να χαίρονται τα ίδια ακριβώς δικαιώματα με όλους τους άλλους Έλληνες πολίτες, σε μια Λεύτερη, Ανεξάρτητη Λαϊκοδημοκρατική Ελλάδα και επειδή εμείς θεωρούμε θέση αρχής για τους κομμουνιστές την υπεράσπιση των δικαιωμάτων και της εθνικής ταυτότητας κάθε εθνικής μειονότητας, χωρίς να δίνουμε δεκάρα για τα γαβγίσματα των φασιστοφυλλάδων και της ακροδεξιάς πανούκλας που πέφτει σαν τη βαριά κατάρα πλέον πάνω στην καθημαγμένη από την αστική τάξη πατρίδα μας, θεωρούμε ότι η σωστή, αρχειακή, μαρξιστική-λενινιστική τοποθέτηση του ΚΚΕ πάνω στο ζήτημα αυτό θα είναι ό,τι πιο ωφέλιμο για την πατρίδα και τον εργαζόμενο λαό  μας στις δύσκολες αυτές ώρες που περνάμε και στις ακόμα δυσκολότερες που αύριο μπορεί να ξημερώσουν.

   Σας παραθέτουμε λοιπόν τη δική μας τοποθέτηση για το "μακεδονικό ζήτημα", πλήρη, ξεκάθαρη και προπάντων ειλικρινή και τίμια προς κάθε κατεύθυνση, τοποθέτηση που αντιτίθεται σε κάθε είδους σοβινισμό, αμφισβήτηση συνόρων, παραχάραξη της ιστορίας και υποκρισία.




Η αλήθεια για τους Σλαβομακεδόνες είναι ωφέλιμη για το Λαό μας

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ  ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΟΥ Κ.Κ.Ε.

   Aγαπητοί φίλοι και συναγωνιστές του Κ.Κ.Ε.

   Στην κομματική  σας ιστοσελίδα ( http://www.kke.gr ), σε σχετική αναφορά σας στο πλήρες κείμενο της ομιλίας που εκφωνήθηκε στη συγκέντρωση της Τρίτης 26 Φεβρουαρίου 2018, διαβάζουμε, μεταξύ των άλλων, και τα εξής:

     " Όπως επίσης, σε ό,τι αφορά τη γειτονική δημοκρατία, πρέπει να ξεκαθαρίζεται ότι δεν υπάρχει ιστορικά διαμορφωμένο «μακεδονικό» έθνος, «μακεδονική» εθνότητα, «μακεδονική» γλώσσα, που είναι η βάση του αλυτρωτισμού και ότι εγείρουν ζητήματα ύπαρξης μειονότητας, άρα και διεκδικήσεων, δήθεν υπεράσπισης δικαιωμάτων της κλπ... "

 

    Ακριβώς αυτά απεφάνθη ο Γ.Γ. της Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε., κ. Δημήτρης Κουτσούμπας, στην προχθεσινή συγκέντρωση του κόμματος στο Σύνταγμα. Και παρόμοιες είναι τόσο οι τοποθετήσεις του ίδιου του κ. Κουτσούμπα, σε πρόσφατες συνεντεύξεις του που αναδημοσίευσε ο ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ, όσο και το αντίστοιχο άρθρο για το λεγόμενο "Μακεδονικό" που δημοσίευσε στην ίδια εφημερίδα το μέλος του Π.Γ. κ. Γιώργος Μαρίνος, αλλά και το σχετικό φυλλάδιο που εξέδωσε και κυκλοφόρησε σε όλη την Ελλάδα, μέσω των οργανώσεών του το Κ.Κ.Ε. .(Βλ. ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ στις ημερομηνίες:  27/28-1-2018, σελ.9, 3/4-2-2018, σελ.7 και σελ. 18-20, 6-2-2018, σελ.6...)

    Και, ναι μεν ένα ενιαίο "μακεδονικό" (δηλαδή παμμακεδονικό) έθνος ούτε υπήρξε ούτε και υπάρχει στον ευρύτερο μακεδονικό χώρο που έχει μετά το 1913 μοιραστεί ανάμεσα στα 4 βαλκανικά κράτη (Ελλάδα, Σερβία/Γιουγκοσλαβία-σημ. ΠΓΔΜ, Βουλγαρία και Αλβανία). Επίσης, στο μακεδονικό χώρο που κατέχει  η χώρα μας, η συντριπτικότατη πλειοψηφία του πληθυσμού, κυρίως μετά το 1922-1924 είναι Έλληνες σε ποσοστά σχεδόν 95% ( και δεν λαμβάνουμε εδώ υπόψη νεότερες μεταναστεύσεις, κυρίως των τελευταίων δεκαετιών, είτε Ελλήνων από τις πρώην σοσιαλιστικές χώρες, είτε Αλβανών και άλλων οικονομικών μεταναστών.)

   Κανείς δεν μπορεί και δεν επιτρέπεται να αμφισβητήσει την εθνολογική αυτή πραγματικότητα του τόπου μας, ούτε φυσικά το απαραβίαστο των εθνικών μας συνόρων με τους γείτονες.

    Επίσης, δεν μπορεί κανείς να αμφισβητήσει την ιστορία που μας λέει ότι:

  α) Στα εδάφη της Μακεδονίας με την ευρύτερη γεωγραφική της έννοια κατοικούσαν από την αρχαιότητα οι πληθυσμοί του εξελληνισμένου λαού των αρχαίων Μακεδόνων, που στο πέρασμα των αιώνων, στην ύστερη Βυζαντινή εποχή και στην Τουρκοκρατία, μαζί με όλους τους ελληνόφωνους (κι όχι μόνο!) κατοίκους της νοτίου Ελλάδας και  των νησιών μας, μέχρι την Κύπρο, συναποτέλεσαν τη βάση του Νεοελληνικού μας Έθνους και του νεοελληνικού μας πολιτισμού, που συνεχίζει τη ζωή και την πορεία του μέχρι σήμερα, αλλά και στο μέλλον.

  β) Στα εδάφη της Μακεδονίας ευρύτερα, αλλά και στα υπό τη σημερινή ελληνική κυριαρχία ειδικότερα, συνυπήρξαν μαζί με τον ελληνικό μακεδονικό πληθυσμό και πολλές άλλες εθνικές ομάδες. Κάποιες από αυτές, όπως π.χ. οι Τούρκοι και οι Βούλγαροι, έφυγαν από την περιοχή της ελληνικής Μακεδονίας μετά τον Α΄Παγκόσμιο πόλεμο και την ανταλλαγή των πληθυσμών με την Τουρκία το 1923-1924. Αντίστοιχα, από τα σημερινά μακεδονικά εδάφη της Βουλγαρίας και της ΠΓΔΜ εκπατρίστηκε ο ελληνικός μακεδονικός πληθυσμός της περιοχής του Μελένικου, του Πετριτσίου,των Μπιτολίων (δηλ.του Μοναστηρίου) και άλλων περιοχών.

  γ) Στο μακεδονικό χώρο τόσο της σημερινής Ελλάδας, όσο και της σημερινής Βουλγαρίας, πλάι στους κατοίκους του κυρίαρχου έθνους (ελληνικού ή βουλγαρικού αντίστοιχα στην κάθε χώρα) αναπτύχθηκε ήδη μέσα στην τουρκοκρατία και εμφανίστηκε στο προσκήνιο στις αρχές του 20ου αιώνα, και μια τρίτη εθνική ομάδα! Μια εθνική ομάδα η οποία έλκει την καταγωγή της από τους παλαιότερους στα Βαλκάνια σλαβικούς πληθυσμούς που εγκαταστάθηκαν εδώ μετά τον 6ο αιώνα μ.Χ, σαφέστατα πριν από τους Βουλγάρους, και οι οποίοι διακρίνονται σαφέστατα τόσο από τους Έλληνες Μακεδόνες, όσο και από τους Βουλγάρους Μακεδόνες. Η εθνολογική αυτή ομάδα κυριάρχησε πληθυσμιακώς στην περιοχή της σημερινής ΠΓΔΜ. Ένα μέρος αυτής της τρίτης εθνολογικής ομάδας με την ίδια γλώσσα, την ίδια πολιτισμική παράδοση, την ίδια "εθνική ψυχοσύνθεση" έλαχε να παραμείνει και να επιβιώσει και μέσα στο ελληνικό έδαφος, ως μειονότητα, τόσο στις παραμεθόριες περιοχές της Φλώρινας, του Βιτσίου, των Πρεσπών, όσο και σε ορισμένα αντίστοιχα μεθοριακά χωριά του σημερινού νομού της Πέλλας, αλλά και σε μερικά χωριά του νομού της Κοζάνης.

    Η τρίτη αυτή ομάδα, αγαπητοί φίλοι του Κ.Κ.Ε. απέκτησε τη δική της εθνική συνείδηση και ιδιομορφία μέσα στον ευρύτερο μακεδονικό χώρο. Μιλώντας π.χ. γι' αυτούς ακριβώς τους πληθυσμούς, ο γνωστός λογοτέχνης του μεσοπολέμου (που ξεκίνησε ως προοδευτικός-αντιπολεμικός συγγραφέας και δυστυχώς κατέληξε δεξιός- αντιδραστικός ακαδημαϊκός...) Στρατής Μυριβήλης, έγραφε στο περίφημο εκείνο έργο του "Η ζωή εν τάφω", στο κεφάλαιο "Ζάβαλη μάικω", τα εξής:

    "...Μιλάνε μια γλώσσα που 'ναι παρακλάδι σλαβικό, με πολλά τούρκικα και ρωμαίικα στοιχεία. Η αντρίκεια της φτογγολογία μού δίνει ένα τονωτικό συναίσθημα. Τα φωνήεντα είναι σπάνια. Η μαλακιά θηλυκάδα τους πνίγεται σ' ένα κατρακύλισμα από φωνές αδρές και σκληρές. Σαν μιλάν ακούς να δρομίζουν τον κατήφορο βότσαλα και χαλίκια στρογγυλεμένα στ' ορμητικό ρέμα του Δραγόρα. Μερικές λέξεις έχουν την παρθένα παραστατικότητα των πρωτογέννητων γλωσσών, που δεν ήταν παρά ηχητική μίμηση των κρότων και των θορύβων της ζωντανής ζωής. Για να πούνε πως το πουλί «πέταξε», λένε «π'ρρλιτς». Σε καμιά γλώσσα δεν άκουσα τόσο αληθινό το πέταγμα ενός πουλιού.(...)Τούτοι εδώ μιλάνε μια γλώσσα που την καταλαβαίνουν κι οι Σέρβοι κι οι Βούλγαροι. Τους πρώτους τους μισούνε, γιατί τους πιλατεύουν και τους μεταχειρίζουνται για Βουλγάρους. Και τους Βουλγάρους τους μισούν, γιατί πήραν τα παιδιά τους στον πόλεμο. Εμάς τους Ρωμιούς μάς δέχουνται με κάποια συμπαθητική περιέργεια, μόνο και μόνο γιατί είμαστε οι γνήσιοι πνευματικοί υποταχτικοί του Πατρίκ, δηλαδή του Οικουμενικού Πατριάρχη. Η ιδέα του Πατριαρχείου απλώνεται ακόμα, τυλιγμένη σε μια μυστικοπάθεια πολύ παράξενη, πάνω σε τούτο τον απλοϊκό χριστιανικόν κόσμο. (...)"

    Και παρακάτω: στην αφήγηση της καψερής μάνας (μάικως) που τα παιδιά της τα επιστράτευσαν οι Βούλγαροι ενώ αυτή φιλοξενεί το στρατιώτη του ελληνικού, δηλ. του αντίπαλου στρατού στον Α΄Παγκόσμιο Πόλεμο:

     " Πρώτα μου τα πήραν οι Σέρβοι. Τα κατέβασαν από το κάρο, τα 'δειραν και μου τα πήρανε. Είστε Σέρβοι, φώναζαν, γιατί δεν θέλετε να πολεμήσετε το Βούλγαρο; Κατόπι ήρθαν μαζί με τους Γερμανούς οι Βούλγαροι. Είστε Βούλγαροι, φώναζαν. Μπρος, να πολεμήσετε το Σέρβο. Και άιντε ξύλο, και άιντε φυλακή.

  — Ζάβαλη μάικω!"

    Στην πρώτη έκδοση του αυτού του έργου του, που αργότερα, μετά το 1946, για να γίνει ακαδημαϊκός της μαύρης αντίδρασης, την ...λογόκρινε, ο Μυριβήλης παρέθετε και τον εθνικό αυτοπροσδιορισμό αυτής της πληθυσμιακής ομάδας:

    "Μακεντόν-ορτοντόξ"...

   Δηλαδή, ..."Μακεδόνες"!

    Έτσι ακριβώς προσδιορίζουν εθνολογικά τον εαυτό τους αυτοί οι άνθρωποι, τόσο στο χώρο που κατέχει σήμερα η ΠΓΔΜ, όσο και στα μεθοριακά εκείνα χωριά όπου ζουν ως πληθυσμιακή μειονότητα στον δικό μας, τον ελληνικό-μακεδονικό χώρο. Και αυτό, φυσικά, έγινε πολύ πριν ο ...Τίτο και το ...ΚΚ Γιουγκοσλαβίας αναγνωρίσουν ομόσπονδο κράτος με την ονομασία Λ.Δ Μακεδονίας στη σύνθεση της ομοσπονδιακής Γιουγκοσλαβίας το 1944.

    Για το ελληνικό προοδευτικό -και προπάντων για το επαναστατικό κομμουνιστικό- κίνημα της πατρίδας μας, ο λαός αυτός που κατοικεί τη σημερινή ΠΓΔΜ και τις προαναφερόμενες μειονοτικές περιοχές της παραμεθορίου Βορείου Ελλάδας, ούτε ανύπαρκτος, ούτε εθνικώς και γλωσσικώς ανυπόστατος θεωρήθηκε στον 20ο αιώνα. Κάθε άλλο μάλιστα!

    Για να διακρίνουμε εθνολογικά τη μειονοτική αυτή σλαβική πληθυσμιακή ομάδα της χώρας μας, από τους Έλληνες Μακεδόνες, το ελληνικό κομμουνιστικό κίνημα τής έδωσε και την πιο ταιριαστή -και επιστημονικά πιο ακριβή ως προς το εθνολογικό της προσδιορισμό- ονομασία. Κατέγραψε αυτό τον πληθυσμό με τον όρο ΣΛΑΒΟΜΑΚΕΔΟΝΕΣ, και αναγνώρισε απολύτως τόσο την ύπαρξή τους, όσο και το δικαίωμά τους να διατηρήσουν τη γλώσσα, τον πολιτισμό τους, την ιδιοτυπία τους, μέσα στα όρια μιας λεύτερης, λαϊκοδημοκρατικής - σοσιαλιστικής Ελλάδας. Μιας Ελλάδας πραγματικής μάνας κι όχι κακιάς μητριάς για όλον ανεξαίρετα τον εργαζόμενο πληθυσμό της, όποιας εθνικής καταγωγής κι αν είναι αυτός.

    Το όνομα Σλαβομακεδόνες εκφράζει απόλυτα την  εθνολογική ταυτότητα αυτού του σλαβικού κλάδου: είναι το κομμάτι εκείνο των Σλάβων που απόχτησαν την εθνική τους συγκρότηση και συνείδηση στο μακεδονικό χώρο. Είναι ένας σλαβικός λαός που διαφέρει από τους Σέρβους, τους Βούλγαρους, κτλ. Έχει τη γλώσσα και την εθνική του παράδοση. Στην ΠΓΔΜ είναι η πλειοψηφία. Στην Ελλάδα, στη Βουλγαρία, στην Αλβανία αποτελεί μια μικρή εθνική μειονότητα. Αυτή είναι η καθαρή και ξάστερη αλήθεια, που το Κ.Κ.Ε. ιστορικά την αναγνώριζε και τη διακήρυσσε, αψηφώντας τις διώξεις του μισαλλόδοξου αντιδραστικού αστικού κράτους.

     Τι άλλαξε, αλήθεια, ως προς την αναγνώριση της ύπαρξης των Σλαβομακεδόνων, από την εποχή εκείνη μέχρι σήμερα; Μόνο η σημερινή ηγεσία του Κ.Κ.Ε. μπορεί και πρέπει να μας το εξηγήσει αυτό.

    Όσο για τη δική μας άποψη, αυτή είναι η εξής και τη διατυπώνουμε ευθέως και χωρίς περιστροφές:

   Είτε "μας" αρέσει είτε όχι (δεν εννοούμε σε μας, αλλά στην ελληνική άρχουσα τάξη) οι Σλαβομακεδόνες υπάρχουν αντικειμενικά! Τόσο στα "Σκόπια", όσο και εδώ. Η κατάσταση της Σλαβομακεδονικής μειονότητας πράγματι δεν υπήρξε καθόλου καλή, κυρίως μετά το 1928, μέσα στο αστοτσιφλικάδικο και -σήμερα πια καθαρά καπιταλιστικό- κράτος της Ελλάδας. Υπέστη φοβερές διώξεις από την ελληνική αντίδραση, κυρίως από το μοναρχοφασισμό και από τη χούντα για να απαρνηθεί την εθνική καταγωγή της και τη γλώσσα της...

    Σήμερα, οι Σλαβομακεδόνες στη Βόρεια Ελλάδα έχουν περιοριστεί σε κυριολεκτικά πολύ μικρό αριθμό ανθρώπων, λόγω του πογκρόμ που υπέστησαν μετά το Β΄Παγκόσμιο Πόλεμο, ακριβώς για τη μαζική τους συστράτευση με την εργατική μας τάξη, με το Κ.Κ.Ε. και τον ηρωικό Δ.Σ.Ε... Χιλιάδες οι νεκροί, οι βασανισμένοι, οι εξόριστοι και τελικά οι εκπατρισμένοι από την Ελλάδα με τη μια ή με την άλλη μορφή (υπερορία ή μετανάστευση) Σλαβομακεδόνες -πρώην Έλληνες υπήκοοι- αγρότες, εργάτες, αντιστασιακοί και επαναστάτες-αγωνιστές...

    Μήτε τα νεκροταφεία, μήτε τους τάφους των Σλαβομακεδόνων δεν σεβάστηκαν τα μοναρχοφασιστικά και τα χουντικά τέρατα, στα εγκαταλελειμμένα χωριά του Βιτσίου και του Γράμμου. Ξήλωσαν και τους σταυρούς με τα σλαβομακεδονικά ονόματα των νεκρών, ξήλωσαν μέχρι και τις -σλαβικής γραφής- επιγραφές των εικόνων και των τοιχογραφιών των ορθόδοξων εκκλησιών της μειονότητας σ' αυτές τις περιοχές οι "ελληνο-χριστιανοί" φασίστες, με τις ευλογίες βεβαίως των μοναρχοφασιστών ρασοφόρων, αυτών δηλαδή των αναίσχυντων ρασο-καπιταλιστών που έχουν ...αποπατήσει κυριολεκτικά πάνω στις ουμανιστικές αρχές και αξίες του Ευαγγελίου, του ταπεινού και καταφρονεμένου Ιησού Χριστού, προκειμένου να εξασφαλίσουν τα προνόμια της αστικής κρατικής εξουσίας...

  Λες και ήταν έγκλημα των Σλαβομακεδόνων της Ελλάδας το να ανήκουν σε μιαν άλλη εθνότητα...

    Δεν φανταζόμαστε να τα αγνοούν όλα αυτά ο κ. Δημήτρης Κουτσούμπας, ο κ. Γιώργος Μαρίνος και σύμπασα η Κ.Ε. του Κ.Κ.Ε...

   Τέλος πάντων, όσοι τα αγνοούν, ας σκύψουν λιγάκι μέσα στους τόμους των ίδιων των επίσημων κειμένων του Κ.Κ.Ε. των δεκαετιών του 1930-1950 και θα καταλάβουν πολλά...


Αποτέλεσμα εικόνας για ειρήνη γκίνηΑποτέλεσμα εικόνας για ειρήνη γκίνη

Αποτέλεσμα εικόνας για ειρήνη γκίνη


     Την εθνική ύπαρξη των Σλαβομακεδόνων μειονοτικών δεν μπορεί να την αποκρύψει τελικά ούτε κι αυτό το ίδιο το ελληνικό αστικό καθεστώς. Ποιος ξεχνά, στ' αλήθεια, ότι ο πολιτικός αρχιαπατεώνας ψευτοσοσιαλιστής και δημαγωγός Αντρέας Παπανδρέου, στα 1982, γράφοντας στα παλιά του τα παπούτσια το αίτημα του λαϊκού μας κινήματος για πλήρη,ανεμπόδιστη κι ελεύθερη επιστροφή των πολιτικών προσφύγων του Εμφύλιου, έβαλε τον Γεννηματά να σκαρώσει ένα αισχρότατο νομικό έκτρωμα, μνημείο σοβινισμού και φασιστικής νοοτροπίας, με  το οποίο απέκλειε από τον ελεύθερο επαναπατρισμό τους "μη Έλληνες το γένος" πολιτικούς πρόσφυγες; Για ποιους έβαλε αυτό το εμπόδιο η κυβέρνηση εκείνων των ψευτοσοσιαλιστών αγύρτηδων, αν όχι για τους Σλαβομακεδόνες πολιτικούς πρόσφυγες, που δεν δέχονταν να φτύσουν τους αγώνες τους και τη μνήμη των πατέρων και των αδελφών τους, αρνούμενοι σαν Ιούδες τη σλαβομακεδονική (τη"μακεδόνικη", όπως την έλεγαν από μικρά  παιδιά) καταγωγή και τη γλώσσα τους

   Η ελληνική εργατική τάξη, κύριε Κουτσούμπα, κύριε  Μαρίνο και λοιποί σύντροφοι ηγέτες του σημερινού Κ.Κ.Ε., πρέπει να απαιτήσει και να παλέψει για την εξασφάλιση των εθνικών δικαιωμάτων και στους ανθρώπους αυτής της μειονότητας που ζουν ακόμα στη χώρα μας και που, κυριολεκτικά, η άρχουσα τάξη  θέλησε να τους εξαφανίσει από το πρόσωπο της γης.

   Οι πολλοί απ’ αυτούς αγωνίστηκαν πάντοτε στο πλευρό του λαού μας, στους αγώνες της Αντίστασης, του Δημοκρατικού Στρατού,και σε όλους τους μετέπειτα δημοκρατικούς κοινωνικούς αγώνες μέχρι σήμερα, ενώ χιλιάδες απ’ αυτούς έφυγαν  στην ξενιτιά αντάμα με τους δικούς μας,τους Έλληνες εργάτες, τρώγοντας μαζί το πικρό ψωμί του μετανάστη-εργάτη σε Αυστραλία Γερμανία Βέλγιο, , Αμερική...

   Τι μας χωρίζει εμάς από τους ανθρώπους αυτής της μειονότητας; Απολύτως τίποτα! Πολύ δε περισσότερο δεν μας χωρίζει η εθνική τους καταγωγή!

    Για τους Κομμουνιστές  ιδιαιτέρως, κύριε Κουτσούμπα, πρέπει να είναι πάντα οδηγός τα λόγια του Καρλ Μαρξ, ότι κανένας λαός δεν μπορεί να είναι πραγματικά λεύτερος,  όταν ανέχεται την καταπίεση ενός άλλου λαού.

    Και δεν πρέπει επίσης να λησμονούμε τα λόγια του Ι.Β.Στάλιν: "Η εθνική ισοτιμία σε όλες της τις μορφές (γλώσσα, σχολειό κλπ) αποτελεί ένα απαραίτητο σημείο για τη λύση του εθνικού ζητήματος."

     Μέσα σε ένα λεύτερο ελληνικό κράτος όλες οι υπαρκτές εθνικές μειονότητες (οι Τούρκοι, οι Πομάκοι, οι Σλαβομακεδόνες, οι Τσιγγάνοι της Θράκης) πρέπει να έχουν αναγνωρισμένα όλα τα δικαιώματα που έχουν τα μέλη της κυρίαρχης, δηλαδή  της ελληνικής εθνότητας.

    Με τη διαφορά ότι αυτές οι μειονότητες, επειδή ζουν σε γεωγραφικά διαμερίσματα μαζί με εκατοντάδες χιλιάδες Ελλήνων δεν δικαιούνται να ζητήσουν "κρατική αυτονομία" ούτε βέβαια "απόσχιση" από την Ελλάδα, γιατί κάτι τέτοιο θα 'χε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία άλλων ...εθνικών μειονοτήτων.

   Άλλωστε, οι Κομμουνιστές, ακόμη και στις περιπτώσεις συμπαγών εθνικώς λαών που βρίσκονται σε άλλα (δηλαδή σε πολυεθνικά) κράτη, όταν -σε συνθήκες σοσιαλισμού- αναγνωρίζουν στους λαούς αυτούς το δικαίωμα του κρατικού αποχωρισμού, πάντοτε παλεύουν ώστε αυτά τα έθνη να μην προχωρήσουν σε κρατικό αποχωρισμό, αλλά με μιαν ομοσπονδιακή μορφή όλοι, ως ισότιμοι Λαοί  ενός κράτους, να οικοδομήσουν από κοινού τη νέα κοινωνία (Βλ. ΕΣΣΔ-Τσεχοσλοβακία, ακόμα και τη Γιουγκοσλαβία, πριν την αποστασία των Τιτοϊκών).

     Πόσω μάλλον όταν πρόκειται για απλές πληθυσμιακές μειονότητες που δεν μπορούν να διαχωριστούν κρατικώς ούτε ομοσπονδιακώς!

   Ο στόχος, επομένως, των Ελλήνων Κομμουνιστών είναι να τραβήξουν αντάμα με τους Έλληνες και οι Σλαβομακεδόνες εργάτες κι αγρότες στο δρόμο της ταξικής πάλης και της λαϊκής- σοσιαλιστικής επανάστασης. Ο σοσιαλισμός θα εξασφαλίσει την εθνική ισοτιμία των Σλαβομακεδόνων, πάντοτε μέσα στο πλαίσιο της Λαϊκοδημοκρατικής-  Σοσιαλιστικής Ελλάδας. Αυτή είναι η αρχειακή τοποθέτηση του ζητήματος και όχι η ...άρνηση ύπαρξης της σλαβομακεδονικής εθνότητας, της γλώσσας και της εδώ μειονότητας!  Η άρνηση αυτή είναι εις βάρος του λαού μας, είναι "βούτυρο στο ψωμί" του ιμπεριαλισμού και του φασισμού κάθε μάρκας...

 

    Τι πρέπει να προσέξουμε και τι να αποφύγουμε, λοιπόν, ως προοδευτικοί άνθρωποι και ως Κομμουνιστές στο χειρισμό του ζητήματος των Σλαβομακεδόνων;

 

    1. Να αποφύγουμε κάθε λανθασμένη, ανεδαφική τοποθέτηση σαν εκείνη της Βαλκανικής Κομμουνιστικής Ομοσπονδίας και της Διεθνούς το 1924-1934, περί "ενιαίου ανεξάρτητου μακεδονικού κράτους"  σε ...όλο το μακεδονικό χώρο, θέση η οποία δημιούργησε τεράστια προβλήματα σε όλα τα ΚΚ της βαλκανικής χερσονήσου, ακριβώς γιατί δεν πατούσε στα νέα πληθυσμιακά δεδομένα του Α΄Παγκοσμίου Πολέμου, της Μικρασιατικής καταστροφής και ανταλλαγής των πληθυσμών.

   Πώς, αλήθεια, να σταθεί εκείνο το τότε σύνθημα και πώς να προκόψει το Κ.Κ.Ε. στα 1924-1934, όταν στην ελληνική Μακεδονία του 1925 το 90 % ήταν Έλληνες; Το σύνθημα ήταν ήδη ξεπερασμένο! Απηχούσε ίσως την προ του 1913-1923 κατάσταση και απλώς εξέθετε το λαϊκο μας κίνημα στις διώξεις της μαύρης αντίδρασης. Πολύ καλά, λοιπόν, εγκαταλείφθηκε οριστικά από τη Διεθνή και το Κ.Κ.Ε. στη δεκαετία του 1930, μετατρεπόμενο στο μόνο λογικό προσανατολισμό: εθνική ισοτιμία όλων μέσα στα όρια της Ελλάδας.

    Απ' αυτή λοιπόν την παγίδα, όπως κι από μια αντίστοιχη παγίδα που πήγαν να στήσουν οι Τιτοϊκοί αποστάτες, διαβρώνοντας με κούφιο εθνικισμό ορισμένα στελέχη και μέλη του Σλαβομακεδονικού αντιστασιακού Μετώπου στην Ελλάδα (μετά την Κατοχή) γλιτώσαμε! Μάς γλίτωσε η σωστά στοχοπροσηλωμένη πολιτική γραμμή του Κ.Κ.Ε. και του Νίκου Ζαχαριάδη, που έβαζε τα πράγματα στη θέση τους: Πάλη από κοινού για ισοτιμία σε μια λεύτερη Ελλάδα.

 

    2. Επομένως, και σήμερα, όπως και στα 1946-1949, εκεί όπου πρέπει να δείξουμε ιδιαίτερη προσοχή στο χειρισμό του μειονοτικού ζητήματος είναι το σημείο στο οποίο εμείς,  οι κομμουνιστές, διαχωρίζουμε ολότελα τη θέση μας από τους όποιους εθνικιστές και σοβινιστές τόσο της ΠΓΔΜ, όσο και της εδώ Σλαβομακεδονικής μειονότητας, φανερούς ή συγκαλυμμένους.

Οι εθνικιστές αυτοί, όπως αντίστοιχα και οι "Ελληναράδες" ομόλογοί τους των γνωστών "συλλαλητηρίων",  μόνο ζημιά μπορούν να κάνουν και στους δυο λαούς και φυσικά στην εναπομείνασα σλαβομακεδονική μειονότητα.

    Εμείς κρατάμε τέτοια γραμμή ώστε να δημιουργήσουμε καμιάν "ελπίδα" διάδοσης αποσχιστικών τάσεων στους όποιους υπαρκτούς σοβινιστές της σλαβομακεδονικής μειονότητας, που όπως καλά ξέρουμε, υπάρχουν και δρουν- όχι φυσικά προς όφελος "του λαού τους", είτε της μειονότητας είτε του ευρύτερου υπαρκτού έθνους των. Αυτοί για παράδειγμα μπορεί να εξυπηρετούν τους μεγαλοϊδεατικούς στόχους της κυρίαρχης κλίκας των Σκοπίων, να γίνονται πιόνια των διάφορων Γκλιγκόροφ  Γκεοργκίεφσκι, Γκρουέφσκι, Ζάεφ κλπ., που με τη σειρά τους είναι σκέτα πιόνια, πράχτορες ως το μεδούλι  των ευρω-νατοϊκών ιμπεριαλιστών, και πάει λέγοντας. Αυτούς βάζουμε στο στόχαστρο του αγώνα μας, ακριβώς όπως και τους Έλληνες αστούς και σοβινιστές. Αυτούς και μόνο και όχι βέβαια τον εργαζόμενο σλαβομακεδονικό λαό της ΠΓΔΜ, ούτε τους εναπομείναντες μειονοτικούς στην Ελλάδα, αρνούμενοι την ...ύπαρξη και τη γλώσσα τους!

 

    3. Υπάρχουν σαφώς κίνδυνοι για τον ελληνικό λαό από όλους εκείνους τους παράγοντες που δρουν ύπουλα, με σκοπό να αμφισβητήσουν τα σύνορα. Αυτοί παίζουν ακριβώς το παιχνίδι του ιμπεριαλιστικού "διαίρει και βασίλευε".

    Εμείς καταδικάζουμε απερίφραστα τόσο εκείνους που πάνε να λανσάρουν στο σλαβομακεδονικό λαό και στη μειονότητα το ανιστόρητο  παραμύθι περί ..."καταγωγής τους από τον ...Μέγα Αλέξανδρο και τους ...αρχαίους Μακεδόνες".  Καταδικάζουμε απερίφραστα όσους άθλιους σλαβομακεδόνες πολιτικάντηδες και ψευτοϊστορικούς σκαρώνουν "αλυτρωτικούς"  χάρτες ίσαμε τον... Όλυμπο,με πρωτεύουσα τα ...Σκόπια.

    Καταδικάζουμε απερίφραστα την αθλιότητα κύκλων σοβινιστών Σλαβομακεδόνων σε μειονοτικά χωριά του νομού της Φλώρινας, που παρότρυναν τους  κατοίκους να κατεβάζουν τη σημαία της χώρας μας και να υψώνουν τη σημαία της ...ΠΓΔΜ (Κάτι τέτοια μεθόδευε το 1992 η χρηματοδοτούμενη από την ΕΟΚ οργάνωση "Ουράνιο Τόξο" που μετονομάστηκε σε "Μακεδονική Κίνηση Βαλκανικής Ευημερίας.", παρόλο που επίσημα αρνούνταν τέτοιες αλυτρωτικές-αποσχιστικές τάσεις.) Καταδικάζουμε τις ανοησίες εκείνες που διαδίδουν στη σλαβομακεδονική μειονότητα ότι δήθεν μόνο αυτή αποτελεί τους "γηγενείς μακεδόνες", γιατί διαγράφει τη μακραίωνη ελληνική ιστορία στην περιοχή.

    Αν π.χ. πέσουμε στην παγίδα του "αυτοχθονισμού" των μειονοτικών, τότε σίγουρα θα δώσουμε άφθονα "επιχειρήματα" στους δικούς "μας" εθνικιστές, να ισχυρίζονται με τη σειρά τους ότι ανέκαθεν στη Μακεδονία ζούσαν και ζουν μόνο ...Έλληνες!

    Και θα τους δώσουμε "επιχειρήματα", γιατί αυτοί θα κάνουν σπέκουλα με την πράγματι μακραίωνη και αδιάκοπη ελληνική παρουσία στο μακεδονικό χώρο, που είναι αναμφισβήτητη. Τα μνημεία και η ιστορία της περιοχής μαρτυρούν γι' αυτό.

    Όμως, το θέμα δεν βρίσκεται πλέον εκεί:  Το θέμα είναι να συμβιώνουν ο ελληνικός κι ο σλαβομακεδονικός λαός ισότιμα και ειρηνικά. Τόσο ο ελληνικός λαός και οι Σλαβομακεδόνες της ΠΓΔΜ, όσο βέβαια και οι Έλληνες Mακεδόνες με τους εναπομείναντες Σλαβομακεδόνες στους ακριτικούς νομούς της ελληνικής Μακεδονίας. Και αύριο να τραβήξουν όλοι μαζί το δρόμο της λευτεριάς και της σοσιαλιστικής αναγέννησης.

    Μόνο ο Σοσιαλισμός θα επιτύχει πλήρως το στόχο της ειρηνικής αρμονικής συνύπαρξης και συμβίωσης όλων, καταργώντας την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο στην Ελλάδα, επομένως και την καταπίεση και την ανισοτιμία των υπαρχουσών μειονοτήτων.

    4. Το σημερινό Κ.Κ.Ε., αφού στηριχτεί σε όλα τα παραπάνω πραγματικά δεδομένα, δεν έχει κανένα λόγο να αρνείται την ύπαρξη της εθνικής σλαβομακεδονικής μειονότητας, όπως βέβαια και την ύπαρξη της τουρκικής και της πομακικής στη Θράκη, που δεν είναι απλώς "μουσουλμάνοι". Η θρησκεία δεν φτιάχνει την εθνική καταγωγή. Ούτε μπορεί να την αποκρύψει!

     Η αναγνώριση της αλήθειας μάς γλιτώνει από τις παρακάτω κακοτοπιές:

  α) Δεν επιτρέπει ούτε στον ελληνικό  αστικό σοβινισμό να επιδιώξει να «βάλει χέρι» στην ΠΓΔΜ, ούτε βέβαια στον αντίστοιχο και πολύ πιο ύπουλο σοβινισμό των Βουλγάρων που δήθεν αναγνωρίζουν τη "Δημοκρατία της Μακεδονίας" με το συνταγματικό της όνομα, όμως θεωρούν τους Σλαβομακεδόνες ως Βουλγάρους!!! Το ίδιο ισχύει και για το σερβικό σοβινισμό, που αποκαλεί τους Σλαβομακεδόνες ...Σέρβους.

    Η αναγνώριση της ιδιαιτερότητας των Σλαβομακεδόνων, με τους όρους που προδιαγράψαμε παραπάνω, είναι ασπίδα και για την Ελλάδα, και για την ελληνική μας Μακεδονία από κάθε πιθανή βουλγαρική σοβινιστική επιβουλή.

  β) Ακριβώς το ίδιο ισχύει και για τον (εξίσου ύπουλο και αρπακτικό) σοβινισμό των Αλβανών θερμοκέφαλων που απειλούν σήμερα να φάνε ένα κομμάτι της Ελλάδας. Ενόσω υπάρξει και διασωθεί από τα δόντια των Αλβανών επεχτατιστών ως ανεξάρτητο έθνος-κράτος  η γειτονική Σλαβο-Μακεδονία (σήμερα ΠΓΔΜ), που σήμερα άμεσα κινδυνεύει απ' αυτούς, θωρακίζεται και η Ελλάδα από τον αστικό αλβανικό επεχτατισμό-πιόνι των ιμπεριαλιστικών σχεδίων.

  γ) Ακριβώς το ίδιο ισχύει και απέναντι στον αδυσώπητο τουρκικό (κεμαλικό ή ερντογανικό ισλαμοφασιστικό) επεχτατισμό που απειλεί τα νησιά μας και τη Θράκη. Αν ο ελληνικός λαός αναγνωρίσει έντιμα την ύπαρξη των Σλαβομακεδόνων, κόβει τα χέρια της Τουρκίας στην περιοχή μας, αφού η Τουρκία σήμερα πάει να προσεταιριστεί την ΠΓΔΜ εναντίον της Ελλάδας.

    Αν ο ελληνικός λαός παραδεχτεί έντιμα ότι στη Θράκη δεν υπάρχει καμιά ενιαία "μουσουλμανική μειονότητα", αλλά άλλο πράγμα είναι οι Τούρκοι μειονοτικοί και άλλο οι Πομάκοι μειονοτικοί (τους οποίους το ...ΝΑΤΟ και οι ντόπιοι μοναρχοφασίστες σκόπιμα θέλησαν να ...εκτουρκίσουν μετά το 1950, για να χτυπήσουν τη σοσιαλιστική Βουλγαρία!) τότε κόβει σύρριζα τα ποδάρια των τουρκικών αδηφάγων διεκδικήσεων ενάντια στην ελληνική Θράκη!

    Οι Πομάκοι και οι Τσιγγάνοι ουδεμία σχέση έχουν με την Τουρκία. Κόβονται τα πλοκάμια των επεχτατιστών και των Τούρκων σοβινιστών μειονοτικών που υπονομεύουν την εδαφική ακεραιότητα της Ελλάδας . Ο εργαζόμενος μειονοτικός τουρκικός πληθυσμός αποσπάται από το σοβινισμό της Άγκυρας και δένεται αναπόσπαστα με το λαό μας στους κοινούς αγώνες για τη Λευτεριά. Τελεία και παύλα.

 

    Σύντροφοι του Κ.Κ.Ε., μόνο η αναγνώριση της αλήθειας, χωρίς φόβο και πάθος, χωρίς καμιά απολύτως προκατάληψη για κανέναν λαό ή μειονότητα μπορεί να βοηθήσει αποτελεσματικά τόσο την υπόθεση της εργατικής τάξης, της επανάστασης και του σοσιαλισμού στην Ελλάδα, στα Βαλκάνια και στον κόσμο ολόκληρο, όσο και την ίδια τη διασφάλιση της ανεξάρτητης ύπαρξης του λαού μας και της χώρας μας μέσα στη ζούγκλα του κόσμου.

     Μόνο η αναγνώριση της τίμιας και καθαρής αλήθειας τσακίζει κάθε επιρροή του ίδιου του ελληνικού αστισμού πάνω στην εργατική τάξη και στον ελληνικό λαό. Αυξάνουν τη δύναμη της γνώσης των εργαζομένων Ελλήνων, τη δύναμη της ταξικής τους συνειδητοποίησης και της συμμαχίας τους με όλα τα ταξικά τους αδέρφια στη γειτονιά μας και στον κόσμο.

     Επιβάλλεται, επομένως, η επανεκτίμηση της σημερινής σας θέσης σχετικά με την ύπαρξη των Σλαβομακεδόνων.


    Με συναγωνιστικούς χαιρετισμούς

Η Συντακτική Επιτροπή τoυ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΒΗΜΑΤΟΣ για την ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ του Λαού-www.sispirosi.gr

Βόλος, 1-3-2018


Αποτέλεσμα εικόνας για έλληνες και σλαβομακεδόνες αγωνιστές

 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση