αρχική σελίδα παιδεία 2002-2016: Διαίρει και βασίλευε! Πάγια μέθοδος του ίδιου και χειρότερου κράτους στην ίδια και χειρότερη Εκπαίδευση! (Ένα κείμενο γραμμένο πριν ... 14 χρόνια και όμως μοιάζει ... σαν να μην πέρασε μια μέρα!...)

εγγραφή χρήστη



Δημοφιλή

2002-2016: Διαίρει και βασίλευε! Πάγια μέθοδος του ίδιου και χειρότερου κράτους στην ίδια και χειρότερη Εκπαίδευση! (Ένα κείμενο γραμμένο πριν ... 14 χρόνια και όμως μοιάζει ... σαν να μην πέρασε μια μέρα!...) PDF Εκτύπωση E-mail
αρθρογραφία - άρθρα για την παιδεία
Συντάχθηκε απο τον/την Από τον Νίκο Παπακωνσταντίνου και τη Συντακτική Επιτροπή της ιστοσελίδας μας.   
Τρίτη, 26 Απριλίου 2016 13:02
Εκπαιδευτικοί από ΑΣΕΠ-Εκπαιδευτικοί από προϋπηρεσία! ...
 
   Με αφορμή τις πρόσφατες αποφάσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με τις προσλήψεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών από το νέο σχολικό χρόνο 2016-2017, οι οποίες πρέπει να κριθούν σε συνδυασμό με επίσης πρόσφατες δικαστικές αποφάσεις (περί ... "ακυρότητας" μόνιμων διορισμών εκπαιδευτικών που είχαν γίνει με βάση την προϋπηρεσία των αναπληρωτών κι όχι το διαγωνισμό του ΑΣΕΠ), διαπιστώνουμε ότι το αστικό κράτος στην έσχατη πια οικονομική και πολιτική παρακμή του, βάζει και πάλι μπροστά τη γνωστή "φάμπρικα" της διαίρεσης και αλληλοφαγωμάρας μεταξύ των εργαζομένων. Το "διαίρει και βασίλευε" είναι η δοκιμασμένη μέθοδος όλων των κυβερνήσεων της ελληνικής αστικής τάξης που έχουν ρίξει την Παιδεία του λαού στο βάραθρο της υποχρηματοδότησης και -ουσιαστικά- της διάλυσης, για να την παραδώσουν -σύντομα και πάμφτηνη- στα καπιταλιστικά σκυλόψαρα προς απευθείας επιχειρηματική εκμετάλλευση....
    Μέσα στη συγκυρία αυτή,λοιπόν, η ιστοσελίδα μας δημοσιεύει σήμερα ένα παλαιότερο κείμενο, γραμμένο το καλοκαίρι του 2002, μέσα από το οποίο φανερώνεται ξεκάθαρα ότι στη χώρα αυτή "τα ίδια Παντελή μου!", έστω κι αν διάβηκαν 14 ολόκληρα χρόνια από τότε! Αλλάζουν μόνο τα ονόματα των πρωταγωνιστών, ενώ η ..."κολόνια" παραμένει ίδια και απαράλλαχτη στο φόντο της δραματικής ανεργίας των νέων εκπαιδευτικών, που έχει αυξηθεί δραματικά. Διαβάστε το και βγάλτε μόνοι σας τα συμπεράσματα που αρμόζουν:

Από το βιβλίο του Νίκου Παπακωνσταντίνου: "ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, 1989-2009 (συλλογή)", ιδιωτική έκδοση του Δεκεμβρίου 2009, σελ.158-164

«Σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών»

Ένα στυγερό έγκλημα κατά της Παιδείας.

(Ανοιχτή επιστολή διαμαρτυρίας)

   Απευθύνω μέσα από τις στήλες της εφημερίδας σας ανοιχτή καταγγελία εναντίον των υπευθύνων για την κυβερνητική πολιτική στην Παιδεία, και συγκεκριμένα: εναντίον του πρωθυπουργού Κ. Σημίτη, του υπουργού Παιδείας Π. Ευθυμίου και του υφυπουργού Ν. Γκεσούλη, για τον απαράδεκτο τρόπο με τον οποίο απέκλεισαν από το δικαίωμα διορισμού στη Μέση Εκπαίδευση τη συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών-επιτυχόντων του πανελλήνιου –γραπτού- διαγωνισμού ΑΣΕΠ, του Σεπτέμβρη 2000.Οι κυβερνητικοί ιθύνοντες διαπράττουν, κυριολεκτικά, ένα έγκλημα εις βάρος χιλιάδων νέων επιστημόνων, τους οποίους καταδικάζουν για πολλοστή φορά στην ανεργία, στην αβεβαιότητα για το αύριο και, τελικά, στη φτώχεια και την εξαθλίωση. Ιδιαιτέρως δύσκολα γίνονται τα πράγματα για εκείνους από τους εκπαιδευτικούς που ξεπερνούν την ηλικία των 35 χρόνων και βλέπουν ότι κλείνουν γι’ αυτούς όχι μόνον όλες οι πόρτες αλλά, χωρίς υπερβολή, ακόμα και οι τελευταίες χαραμάδες ελπίδας για μια ανθρώπινη επαγγελματική αποκατάσταση σύμφωνη με τις σπουδές και τα αναμφισβήτητα, αποδεδειγμένα ακόμα και στον κρατικό διαγωνισμό, προσόντα τους.

   Οι κύριοι Σημίτης, Ευθυμίου, Γκεσούλης τη στιγμή που διορίζουν μέσα σε μια διετία ένα …ψήγμα των επιτυχόντων εκπαιδευτικών του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000, τη στιγμή που κρατάνε στα χέρια τους έναν μακροσκελέστατο κατάλογο με τα υπόλοιπα τουλάχιστον 3/4 των ανθρώπων που ανταποκρίθηκαν με πλήρη επιτυχία στις προϋποθέσεις του γραπτού Διαγωνισμού, τις οποίες έθεσε το ίδιο το κράτος, την ίδια λοιπόν αυτή στιγμή ετοιμάζουν την προκήρυξη …νέου διαγωνισμού για τον ερχόμενο Νοέμβρη του 2002. Ετοιμάζονται οι κύριοι αυτοί να κατασπαταλήσουν –εκ νέου- ποσά εκατοντάδων εκατομμυρίων ή και δισεκατομμυρίων δραχμών, για να διεξαχθεί νέος διαγωνισμός (ο τελευταίος προφανώς της κυβερνητικής τους καριέρας), χωρίς να έχουν πράξει το αυτονόητο για οποιαδήποτε στοιχειωδώς πολιτισμένη χώρα: δηλαδή, χωρίς να έχουν λάβει ρητή και κατηγορηματική δέσμευση για τον σταδιακό διορισμό ΟΛΩΝ των επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού!

   Φυσικά, ο σκοπός για τον οποίο προκηρύσσουν το νέο διαγωνισμό είναι ολοφάνερος: Ενόψει δημοτικών εκλογών (και πιθανών -μετέπειτα- ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων) οι κυβερνητικοί ιθύνοντες ετοιμάζουν ένα άνευ προηγουμένου εμπόριο …ελπίδας απέναντι στις δεκάδες χιλιάδες των νέων εκπαιδευτικών και των οικογενειών τους. Ευελπιστούν ότι οι δεκάδες χιλιάδες αυτές ελπίδες …κοπανιστού αέρα θα μετατραπούν, σ’ ένα ποσοστό τους, σε ψήφους τον Οχτώβρη στις «πράσινες» κάλπες. Ίσως, μάλιστα, στα τεφτέρια τους να έχουν υπολογίσει ότι οι χιλιάδες νέες …ελπίδες πιθανών ψηφοφόρων υπερισχύουν των χιλιάδων, επίσης, κατάφωρα αδικημένων, επιτυχόντων του προηγούμενου διαγωνισμού, από τους οποίους δεν έχουν να περιμένουν τίποτα, εκτός από την καταδίκη. Τόσο φτηνοί και μικρόνοες έχουν καταντήσει οι κυβερνητικοί ιθύνοντες στις παραμονές της αναπόφευκτης πολιτικής τους συντριβής…

   Οι αθλιότητες που ως τώρα έχουν διαπράξει εις βάρος των επιτυχόντων του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000 οι κύριοι Σημίτης, Ευθυμίου, Γκεσούλης είναι αναρίθμητες. Προς ενημέρωση του εργαζόμενου ελληνικού λαού, ας μας επιτραπεί να αναφέρουμε τις βασικότερες:

   1) Όταν προκήρυξαν τον διαγωνισμό ΑΣΕΠ 2000, έδωσαν τέτοιους εξευτελιστικούς αριθμούς «διοριστέων για μια διετία», που αποτελούν τη μεγαλύτερη κοροϊδία στη σύγχρονη ιστορία της εκπαίδευσης. Π.χ.: «Δεσμεύτηκαν» να διορίσουν 839 φιλολόγους από το διαγωνισμό, τη στιγμή που τα πραγματικά κενά στα σχολεία είναι χιλιάδες… Το κόλπο, βέβαια, των κυβερνώντων είναι γνωστό: Αποκρύπτουν τα πραγματικά κενά και αντί για ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ εκπαιδευτικών με οργανική θέση, έτσι ώστε τα κενά να καλυφθούν, αυτοί διορίζουν ελάχιστους κάθε καλοκαίρι. Από το Σεπτέμβρη κάθε νέας σχολικής χρονιάς κι ως τα Χριστούγεννα (και βάλε!) αρχίζουν να προσλαμβάνουν κατά φουρνιές δεκάδες χιλιάδες «αναπληρωτές» (λέει) και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι παραμένουν συμβασιούχοι ως τον Ιούνη και έπειτα απολύονται. Όσο για τη νέα χρονιά: φαύλος κύκλος! Ξανά αιτήσεις και δικαιολογητικά και «αν έχεις τύχη, …τότε, …ίσως»…

   Έτσι, οι κύριοι Σημίτης και σία, αντί να καλύψουν τα κενά στην εκπαίδευση, ώστε να μη χάνεται ούτε μια ώρα μαθήματος για τους μαθητές, προσπαθούν να εξαπατήσουν τον ελληνικό λαό και …-ως συνήθως- να πουλήσουν …ελπίδες στους χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Με το άθλιο αυτό καθεστώς των «αναπληρωτών» και ωρομισθίων η κυβέρνηση εξασφαλίζει ακόμα ένα πλήθος εργαζομένων πολύ «φτηνότερων» από τους μόνιμους και πιο «ευπειθών» (σ’ ένα βαθμό) στα κελεύσματα της εξουσίας…

   Ενώ, λοιπόν, το 2000 οι κυβερνώντες διακήρυσσαν διορισμούς μέσω ΑΣΕΠ με το σταγονόμετρο, την ίδια ακριβώς στιγμή οι ίδιοι έθεσαν το όριο της επιτυχίας στο γραπτό διαγωνισμό. Οι ίδιοι στις 23-3-2001 δημοσίευσαν στον Τύπο όλα τα ονόματα των επιτυχόντων, δηλαδή, ως επί το πλείστον, ονόματα ανθρώπων τους οποίους είχαν σκοπό να πετάξουν στα σκουπίδια με την πρώτη ευκαιρία! Σκόρπισαν ελπίδες σε χιλιάδες οικογένειες, για να κρύψουν τη… «φόλα» που θα ακολουθούσε… Με τη μεθόδευση αυτή, από τους 8000 περίπου φιλολόγους που διαγωνίστηκαν γραπτώς, κρίθηκαν επιτυχόντες οι 2131, τη στιγμή που οι ιθύνοντες σκόπευαν να δώσουν …εισιτήριο σε …839 για δύο χρόνια. (Από κει και πέρα, σκέφτηκαν ότι θα πράξουν ανάλογα με το …μέγεθος της κοινωνικής διαμαρτυρίας· τέτοιας πολιτικής ποιότητας άνθρωποι διαχειρίζονται σήμερα τις τύχες του εργαζόμενου ελληνικού λαού…)

   2) Αφού τελείωσε ο γραπτός διαγωνισμός, (ο μόνος –κατά τεκμήριον- αντικειμενικός τρόπος «αξιολόγησης» του ΑΣΕΠ) οι κυβερνώντες κάλεσαν τους επιτυχόντες να παρουσιάσουν …οτιδήποτε άλλο «προσόν» διαθέτει ο καθένας, για να… «μοριοδοτηθεί» και να εξακολουθεί να …ελπίζει στο αβέβαιο αύριο. Προσέξτε τώρα: Οι κύριοι Σημίτης, Ευθυμίου και σία δεν περιορίστηκαν να υπολογίσουν μόνο τις βαθμολογίες πτυχίου ή μεταπτυχιακών των εκπαιδευτικών (που, σε τελική ανάλυση, κι αυτές ακόμα δεν αποτελούν ίσο μέτρο για όλους σ’ έναν κλάδο˙   γιατί οι συνάδελφοι έλαβαν πτυχία από διαφορετικής νοοτροπίας πανεπιστήμια, σε διαφορετικές χρονικές συγκυρίες και γιατί σ’ έναν κλάδο υπάγονται διαφορετικές ειδικότητες: π.χ. «Φιλόλογος» θεωρείται για το κράτος και ο κλασσικός φιλόλογος και ο ψυχολόγος-παιδαγωγός…). Η προστυχιά της κυβερνητικής πολιτικής έφτασε μέχρι του σημείου να ζητήσει προϋπηρεσία σε …δημόσιο σχολείο (ή σε αναγνωρισμένο από το κράτος ιδιωτικό) από τις χιλιάδες των αδιόριστων… επιτυχόντων του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000!!! Θαυμάστε… «κοινωνική δικαιοσύνη»!!!! Ζήτησαν «προϋπηρεσία» από ανθρώπους που αυτό το ίδιο το κράτος δεν είχε προσλάβει –επί σειρά ετών- ούτε μια φορά, για να δουλέψουν, ως «αναπληρωτές» έστω, στην πιο απομακρυσμένη γωνιά της Ελλάδας… Την ίδια ώρα οι ιθύνοντες δεν έκαναν δεκτή ως προϋπηρεσία την αποδεδειγμένη επί χρόνια εργασία χιλιάδων ανθρώπων στα φροντιστήρια ή σε ιδιαίτερα μαθήματα με δελτίο παροχής υπηρεσιών. (Κι αυτό, φυσικά, αν αναγνωριζόταν, θα αδικούσε τους εκπαιδευτικούς που έμειναν ολότελα άνεργοι ή έκαναν άλλη δουλειά· η αλήθεια πρέπει να λέγεται για όλους.).

   Ως γνωστόν, πάρα πολλοί από τους επιτυχόντες εκπαιδευτικούς στο «ΑΣΕΠ 2000», καθώς είναι επί χρόνια αδιόριστοι, αναγκάζονται να δουλέψουν σε φροντιστηριακά ή ιδιαίτερα μαθήματα, για να επιβιώσουν. Κάθε μήνα καταβάλλουν δισεκατομμύρια ασφαλιστικών εισφορών σε ΙΚΑ ή ΤΕΒΕ και κάθε χρόνο εκπληρώνουν στο ακέραιο τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Για τους κυρίους Σημίτη και Ευθυμίου, όμως, όλοι αυτοί δουλεύουν στην …παραπαιδεία (λες και το επέλεξαν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι!). Την ίδια στιγμή, βεβαίως, ορίζεται υφυπουργός Παιδείας ο κεφαλαιοκράτης-φροντιστηριούχος Ν. Γκεσούλης, ο οποίος επί δεκαετίες πλουτίζει από την απλήρωτη εργασία των εκπαιδευτικών της Θεσσαλονίκης, τους οποίους εκμεταλλεύεται. Προφανώς, ο κύριος αυτός θα …πατάξει την παραπαιδεία!!!

  Με το κόλπο της «προϋπηρεσίας» ευνοήθηκαν:

  α) Όσοι επιτυχόντες του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000 είχαν την τύχη να εργαστούν κάποιους μήνες σε δημόσιο ή αναγνωρισμένο σχολείο. (Μιλώ για τύχη, διότι επί πολλά χρόνια το σύστημα των αιτήσεων σε …4 Νομούς, που έστελνε στις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ο κάθε ενδιαφερόμενος για «αναπληρωτής», ήταν ένα σκέτο …λαχείο. Υπάρχουν εκπαιδευτικοί, απόφοιτοι της ίδιας χρονιάς, που έτυχε να «κληρωθεί» ένας Νομός από τους 4 που δήλωναν κι έτσι  να ’χουν εξασφαλίσει κάποιους μήνες δουλειάς και προϋπηρεσίας, όπως και συνάδελφοί τους που καμιά φορά δεν πέτυχαν τον «τυχερό λαχνό» στους Νομούς που δήλωσαν. Και το χειρότερο: Υπάρχουν εκπαιδευτικοί μεταγενέστερης χρονιάς απόφοιτοι, που «έπιασαν το λόττο» σ’ ένα Νομό, ενώ άλλοι, παλαιότεροι απόφοιτοι, δεν είχαν τη «θεά Τύχη» με το μέρος τους σ’ έναν άλλο Νομό… Μιλάμε, δηλαδή, για χάλια αδιόρθωτα ∙ τέτοια είναι η εκπαιδευτική πολιτική όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων…

  β) Ορισμένοι εκπαιδευτικοί που, λόγω ειδικότητας, έτυχε να απασχοληθούν ως ωρομίσθιοι σε σχολές των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ) ή στις Σχολές Μαθητείας του ΟΑΕΔ κ.τ.ο. Έτυχε, π.χ. ένας Ψυχολόγος, που είχε εργαστεί σε ΙΕΚ,  να μοριοδοτηθεί εις βάρος ενός ισοβαθμήσαντος Κλασσικού Φιλολόγου, επειδή οι κύριοι Σημίτης-Ευθυμίου και σία δεν έλαβαν υπόψη τους ότι το ΙΕΚ δεν θα προσλάμβανε ποτέ τον κλασσικό φιλόλογο, γιατί στα προγράμματά του δεν περιλαμβάνονται ούτε τα Αρχαία Ελληνικά ούτε τα Λατινικά.

  γ) Όσοι διέθεταν στα προηγούμενα χρόνια κάποιον… «μπάρμπα στην Κορώνη» ή κάποιο βουλευτικό πολιτικό «βύσμα» ή το «ραβασάκι» κάποιας οργάνωσης των «πράσινων βασιβουζούκων», ώστε είχαν τρυπώσει αθέατοι σε κάποια «αναγνωρισμένη» γωνίτσα, όπου… μασούσαν λίγο ψωμάκι κι έγραφαν μια κάποια προϋπηρεσία, ασφαλώς αναγνωρισμένη από την κυβέρνηση… Θεωρώ, φυσικά, ότι μεταξύ των επιτυχόντων του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000 οι παρόμοιοι «βυσματούχοι» αποτελούν μια ελάχιστη μειοψηφία (τουλάχιστον, αυτό θέλω να πιστεύω.) Δεν ξεχνώ, όμως, ότι ζούμε σε μια κοινωνία και σε μια εποχή όπου ο τερατώδης κομματικός μηχανισμός των κυρίων Σημίτη-Ευθυμίου-Γκεσούλη κλπ έχει πιάσει όλα τα πόστα και μοιράζει τα… τραπουλόχαρτα κατά το δοκούν και το συμφέρον. Πόσοι και πόσοι απελπισμένοι από την ανέχεια συνάνθρωποί μας δεν κατακλύζουν καθημερινά τα απαίσια βουλευτικά γραφεία των κυβερνώντων, καταθέτοντας και το τελευταίο ίχνος ανθρώπινης αξιοπρέπειας στις πατούσες του κάθε «ιδιαιτέρου» του κυρίου βο(υ)λευτή!  Στην Ελλάδα ζούμε και όλοι ξέρουμε τι γίνεται…

   Με όλα αυτά τα αχαρακτήριστα μέσα υπολογισμού της «προϋπηρεσίας» και της μοριοδότησης (που, ως γνωστόν, στην …Ουγκάντα θεωρούνται απαράδεκτα,  εδώ και δεκαετίες) οι κυβερνητικοί κατόρθωσαν το ακατόρθωτο με τα μέτρα της κοινής λογικής: Εκπαιδευτικοί, επιτυχόντες του Διαγωνισμού, οι οποίοι στον αρχικό πίνακα βαθμολόγησης (με βάση τη γραπτή επίδοσή τους) είχαν πολύ καλύτερη σειρά επιτυχίας, να καταποντιστούν στον… επόμενο πίνακα, τουλάχιστον… εκατό θέσεις… παρακάτω! Χαίρε «πράσινη-εκσυγχρονιστική» δικαιοσύνη…

   3) Τον Σεπτέμβρη του 2001, ενώ ήδη είχαν γίνει οι αιτήσεις για την πρόσληψη «αναπληρωτών», τη φορά αυτή σε κεντρικό επίπεδο (και με τις πρώην ενιαίες, ανά Νομό, Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να έχουν σπάσει σε 3,4 ή 5 υποδιευθύνσεις-«περιοχές») οι επιτυχόντες του Διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000 περίμεναν ότι, σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, θα συμπεριλαμβάνονταν στον λεγόμενο «Γ’ Πίνακα» προτεραιότητας μαζί με τους ήδη προϋπηρετούντες (για λιγότερο από 16 μήνες) συναδέλφους τους. Εν μια νυκτί ο Π. Ευθυμίου, με τις ευλογίες του ίδιου του Κ. Σημίτη, έκανε κουρελόχαρτο τον ισχύοντα νόμο και πέταξε στα αζήτητα του λεγόμενου «Δ’ Πίνακα» τους επιτυχόντες του Διαγωνισμού! Στον πίνακα αυτό έχουν στοιβαχτεί, χωρίς καμιά ελπίδα διορισμού ή προσωρινής πρόσληψης, και όλες οι χιλιάδες των νέων αποφοιτησάντων συναδέλφων, που ούτε «προϋπηρεσία» έχουν ούτε σε διαγωνισμό έχουν προλάβει να συμμετάσχουν! Εκεί, λοιπόν, στον πάτο του καζανιού έστειλαν και τους επιτυχόντες του 2000, που πολλοί απ’ αυτούς ήταν πτυχιούχοι από δεκαετίας και συμμετείχαν επί σειρά ετών στην παλιά ενιαία επετηρίδα διορισμού, από την οποία τους κλώτσησαν ανελέητα το 1997 οι Σημίτης και Αρσένης…

   4) Όταν στις αρχές του 2002 που οι επιτυχόντες αλλά …αδιόριστοι εκπαιδευτικοί άρχισαν στοιχειωδώς να συντονίζονται και να οργανώνουν κινητοποιήσεις, ζητώντας δικαίωση, οι κυβερνητικοί ιθύνοντες ακολούθησαν, αρχικά, παρελκυστική τακτική, απόλυτα σύμφωνη με το «ήθος» και την πολιτική τους. Ανέθεσαν στον υφυπουργό Γκεσούλη να δίνει ψεύτικες και αόριστες υποσχέσεις, ότι… «κάτι θα γίνει και με σας». Έτσι έπραξε με εντολή του Σημίτη, στην Έδεσσα, τον περασμένο Φλεβάρη, όταν η πρωθυπουργική κουστωδία βρέθηκε μπροστά στη διαδήλωση των εκπαιδευτικών-επιτυχόντων του ΑΣΕΠ από τη Βόρεια Ελλάδα.

   Όταν όμως στις 22-3-2002 εκατοντάδες επιτυχόντες του Διαγωνισμού κατέβηκαν σε πανελλαδική κινητοποίηση στην Αθήνα, οι κύριοι Ευθυμίου και Γκεσούλης, σαν γνήσιοι «σοσιαλιστές» (διάβαζε: σατράπηδες), κρύφτηκαν βαθιά στα ενδότερα του κτηρίου της οδού Μητροπόλεως, ενώ ανέθεσαν σε πάνοπλες δυνάμεις της κρατικής καταστολής να …ζώσουν από παντού το «λημέρι» τους, ώστε, αν οι διαδηλωτές τολμήσουν να το προσεγγίσουν, τα ΜΑΤ να τους χτυπήσουν στο ψαχνό, αδίσταχτα! Και καθώς η διαμαρτυρία διαρκούσε για πάνω από 5 ώρες, έστειλαν τον γραμματέα του υπουργείου Θ. Τσουρουπλή και τον κομματικό τους εγκάθετο στην ΟΛΜΕ, τον διαβόητο εργατοπατέρα Ν. Τσούλια, να αρχίσουν ξανά τις αόριστες υποσχέσεις, τις κουβέντες του… αέρα χωρίς αντίκρισμα. Παράλληλα, η πλειοψηφία των ΜΜΕ «έθαβε» την αγωνιστική κινητοποίηση.

   5) Όταν στα μέσα του περασμένου Μάη οι κινητοποιήσεις αυτές είχαν αποδυναμωθεί, λόγω έλλειψης κεντρικού συντονισμού, απογοήτευσης και ηττοπάθειας (φαινόμενο που κατατρύχει, άλλωστε, την πλειοψηφία των εργαζομένων σήμερα) οι αρμόδιοι του υπουργείου Παιδείας αποφάσισαν ότι ήρθε ο καιρός να τελειώνουν οριστικά με τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς-επιτυχόντες του διαγωνισμού. Για να μην πάρουν, όμως, στους ώμους τους όλο το βάρος της ευθύνης του εγκλήματός τους, αποφάσισαν να εφαρμόσουν το ακόλουθο σατανικό τέχνασμα: Βγήκαν τη μια μέρα οι Ευθυμίου-Γκεσούλης και ανήγγειλαν «επιπλέον διορισμούς» για το 2002, σε οργανικές θέσεις και «δυσπρόσιτα σχολεία», όπου θα είχαν θέση κατά 50% οι επιτυχόντες του ΑΣΕΠ 2000 και κατά 50% οι παλιοί «αναπληρωτές» με 16 μήνες προϋπηρεσία. Πολύ γαλαντόμοι, στ’ αλήθεια, αυτή τη φορά οι… «πρωτοπαλληκαράδες» του πράσινου βούρκου! Σκέφτηκαν ότι… κερδίζουν τις εντυπώσεις και βουλώνουν το στόμα εκείνων των επιτυχόντων του διαγωνισμού που ήταν πιο μπροστά από τους συναδέλφους τους και που -κατά τεκμήριον- εμφανίζονταν και ως οι πιο μαχητικοί. Την άλλη μέρα, όμως, όταν οι ήδη υπηρετούντες «αναπληρωτές» απαίτησαν τη μερίδα του λέοντος σ’ αυτούς τους «επιπλέον διορισμούς», προαναγγέλλοντας απεργία στη διάρκεια των εξετάσεων, αν δεν εισακουστούν, σαν έτοιμοι από καιρό οι Ευθυμίου-Γκεσούλης… εισάκουσαν το… λαϊκό αίτημα και έδωσαν 75% στους παλαιούς «αναπληρωτές» και… 25% στους επιτυχόντες του «ΑΣΕΠ 2000».

   Θέλετε να μάθετε πώς μεταφράζεται αυτό το 25% των έτσι κι αλλιώς ευτελέστατων σε αριθμό διορισμών; - Ακούστε, λοιπόν: 133 φιλόλογοι, 48 μαθηματικοί, 58 φυσικοί, 20 θεολόγοι κ.τ.ο. Και οι υπόλοιποι; -Οι υπόλοιποι στο σκουπιδοτενεκέ, απαντούν οι κυβερνώντες! Ο φιλόλογος, με βαθμό 69,50 έχει δικαίωμα αίτησης, ο συνάδελφός του με 69,49 ας πάει στ’ αζήτητα!!! Και για να «ζαχαρώσουν» κάπως το φαρμάκι, οι Ευθυμίου-Γκεσούλης υπόσχονται να καταρτίσουν νέο πίνακα στους «αναπληρωτές» και να δώσουν 2-3 πλασματικούς μήνες «προϋπηρεσίας» -για να πάνε μόνο ως «αναπληρωτές», εννοείται- στους επιτυχόντες –αδιόριστους του διαγωνισμού του 2000… Κι αν θέλουν, λέει, ας πάνε σε νέο… διαγωνισμό μ’ άλλους 10-15 χιλιάδες νέους συναδέλφους τους το Νοέμβρη! Η αθλιότητα ολοκληρώνεται και ετοιμάζεται πια να μπει και το καπάκι στον σκουπιδοτενεκέ. Χαίρε, «πράσινη ζούγκλα»! ...

   Τούτες τις κρίσιμες ώρες όλος ο εργαζόμενος ελληνικός λαός πρέπει να καταλάβει ότι στο χώρο της Παιδείας συντελείται ένα διαρκές έγκλημα της κυβέρνησης σε βάρος:

  α) Όλων των κατηγοριών των εκπαιδευτικών (αδιόριστων από ΑΣΕΠ, παλιών «αναπληρωτών» κλπ…)  που δεν έχουν μόνιμη θέση. Οι ιθύνοντες, με το δόλωμα μερικών θέσεων παραπάνω, διασπούν συντεχνιακά (σαν γνήσιοι… φασίστες) τον κλάδο, για να «τους χορεύουν όλους στο ταψί». (Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία των μόνιμων εκπαιδευτικών αδιαφορεί, πιστεύοντας ότι έχει δέσει το γάιδαρό της. Εν τω μεταξύ ο …επιθεωρητής –οσονούπω- ξανάρχεται…)

  β) Όλων των μαθητών και των γονέων τους, που για άλλη μια φορά θα βρεθούν το Σεπτέμβρη σε αίθουσες χωρίς το ανάλογο προσωπικό, σε μεγάλα τμήματα, και θα χάσουν πολύτιμο χρόνο στον αγώνα για την κατάχτηση της γνώσης… όσο να ξανάρθουν οι φουρνιές  των «αναπληρωτών» στα μισά της χρονιάς…

   Το τρομερό, πρωτόφαντο για μια πολιτισμένη κοινωνία, θέαμα της μαζικής… απόρριψης των ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ενός γραπτού διαγωνισμού, το «επίτευγμα» αυτό της κυβέρνησης του Κ. Σημίτη, αποδεικνύει ξεκάθαρα ποιος ήταν ο στόχος της κατάργησης της επετηρίδας διορισμού στα 1997: η διαρκής αιχμαλωσία της νέας γενιάς των εκπαιδευτικών (και, κοντά στους νέους, και όσων βρίσκονταν… χρόνια και χρόνια στην επετηρίδα) από την κυβέρνηση και τα ταξικά συμφέροντα που αυτή εκπροσωπεί, δηλαδή, από το ντόπιο και το ξένο κεφάλαιο.

   Καταργώντας την επετηρίδα, οι σημιτικοί άρχισαν την αποσύνδεση του πτυχίου των ΑΕΙ από το δικαίωμα στη μόνιμη εργασία. Άρχισαν την αποσύνδεση αυτή από τους εκπαιδευτικούς, που δεν είχαν και πολλές άλλες διεξόδους πέρα από το δημόσιο σχολείο. Αύριο θα μας φέρουν στο σημείο, ένα πτυχίο ΑΕΙ να μην εγγυάται ΤΙΠΟΤΑ!!! Αδειάζοντας στ’ αζήτητα  τους επιτυχόντες ενός γραπτού πανελλήνιου διαγωνισμού, οι σημιτικοί ιθύνοντες διακηρύσσουν ολοφάνερα ότι αποβλέπουν στη… μόνιμη εργασιακή ανασφάλεια όχι μόνο των εκπαιδευτικών, αλλά ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. Ακριβώς αυτό έχει ζητήσει  η κεφαλαιοκρατία από τους υπαλλήλους της –τύπου Σημίτη- σ’ όλο τον κόσμο: να τσακίσουν κάθε έννοια εργασιακού δικαιώματος της νέας –κυρίως- βάρδιας της εργατικής τάξης και όλου του λαού, ώστε να αυξάνει ο εφεδρικός στρατός των ανέργων και να εξασφαλίζουν οι καπιταλιστές φθηνότερη και «πειθαρχημένη» εργατική δύναμη. Αυτό, ακριβώς, πράττει τώρα η κυβέρνηση Σημίτη.

   Φανταστείτε πότε είναι πιο εύκολο για τον κάθε κ. Γκεσούλη να «στύψει» ακόμη περισσότερη απλήρωτη εργασία στο φροντιστήριό του∙ όταν οι εκπαιδευτικοί θα έχουν την προοπτική του διορισμού στο Δημόσιο Σχολείο ή όταν θα πετιούνται κατά χιλιάδες στα σκουπίδια από το κράτος, και μάλιστα μετά πολλών επαίνων, όπως οι επιτυχόντες του διαγωνισμού ΑΣΕΠ 2000;

   Αυτό αφορά, φυσικά, ολόκληρη την εργατική τάξη, ολόκληρο τον εργαζόμενο ελληνικό λαό, σε κάθε  τομέα της κοινωνικής παραγωγής και αναπαραγωγής της εργατικής δύναμης. Η καμπάνα χτυπάει για όλους… Ο κλάδος των εκπαιδευτικών πρέπει τούτη την ύστατη –έστω- στιγμή- να ξεπεράσει τον άθλιο συντεχνιασμό και την πολυδιάσπαση. Να βγει ξανά ενωμένος στους δρόμους της ταξικής πάλης, στους δρόμους της τιμής, και του καθήκοντος.

   Μαζί με όλους τους εργαζόμενους ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ τώρα ΜΟΝΙΜΟΥΣ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥΣ στη δημόσια εκπαίδευση. Λέμε ΟΧΙ στο αίσχος του καθεστώτος των «αναπληρωτών», απαιτούμε να καλυφθούν ΟΛΑ τα πραγματικά κενά, σε όλους τους κλάδους. Λέμε ΟΧΙ στην πρωτάκουστη ντροπή του εμπορίου ελπίδων,  που γίνεται μέσω ενός νέου διαγωνισμού ΑΣΕΠ, τη στιγμή που διώκονται από την εκπαίδευση οι επιτυχόντες του προηγούμενου.

   Να απορροφηθούν σταδιακά με μόνιμο διορισμό όλοι οι επιτυχόντες και το ίδιο να γίνει με όλους τους ήδη «αναπληρωτές», αδιόριστους κι αυτούς εκπαιδευτικούς. Η εκπαίδευση τους έχει ανάγκη ΟΛΟΥΣ. Είναι πρώτιστη υποχρέωση του κράτους να οργανώσει σε νέα βάση τα σχολεία, ώστε να απορροφήσει όλους τους (άνεργους σήμερα) συναδέλφους, παλιούς και νέους,

Ας αγωνιστούμε μαζί με όλο το λαό και τη νεολαία για ένα σχολειό –όσο γίνεται στις σημερινές κοινωνικές συνθήκες- πιο δημοκρατικό, προοδευτικό και ανθρωποκεντρικό, για ένα σχολειό που θα αγκαλιάζει όλα τα παιδιά  του φτωχού εργαζόμενου λαού μας∙ για ένα σχολειό που θα ανοίγει στους νέους το δρόμο της πραγματικής μόρφωσης, της επιστημονικής κριτικής σκέψης, και θα τους εφοδιάζει με ουσιαστικά εφόδια για την αυριανή τους επαγγελματική αποκατάσταση.

   Η πολιτική των κυρίων Σημίτη, Ευθυμίου, Γκεσούλη κι όλων των ομοίων τους, η πολιτική που κατάντησε το σχολειό έναν απωθητικό εξεταστικό μπαμπούλα για τα παιδιά του φτωχού λαού, που κατάντησε την παροχή της γνώσης ένα ακριβοπληρωμένο διαρκές άγχος, μια κρησάρα που απορρίπτει έντεχνα και σκόπιμα τον πιο φτωχό, έναν Καιάδα αμορφωσιάς για την τεράστια πλειοψηφία των παιδιών του λαού μας, αυτή η πολιτική είναι ολότελα απαράδεκτη και απορρίπτεται.

Πιστεύουμε ότι σύντομα θα καταδικαστεί οριστικά και αμετάκλητα από τη συντριπτική πλειοψηφία των συμπολιτών μας. Ας φροντίσουμε όμως, μαζί μ’ αυτήν να καταδικαστεί και οποιαδήποτε άλλη παραλλαγή της, οποιαδήποτε παραλλαγή της «παιδείας των κεφαλαιοκρατών» που εξαγιάζει την εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

   Δεν πρόκειται, λοιπόν, για αντίθεση με πρόσωπα∙ αυτά έρχονται και παρέρχονται ή αλλάζουν εύκολα κοστούμι, όταν πρόκειται για το συμφέρον τους (π.χ. ο ηθικός αυτουργός της δολοφονίας του Ν. Τεμπονέρα στεγάζεται τώρα στο «πράσινο μαντρί» και παρουσιάζεται ως «σοσιαλιστής» πιο αδίστακτος κι από τον Ευθυμίου∙ εποφθαλμιώντας, ίσως την καρέκλα του…). Πρόκειται για ριζική πολιτική αντίθεση, αντίθεση στους στόχους και στην προοπτική και της Παιδείας αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας μας.

   Αγωνιζόμαστε, λοιπόν, με ξεκάθαρους προοδευτικούς στόχους, για μια ΝΕΑ ΠΑΙΔΕΙΑ σε μια ΝΕΑ ΕΛΛΑΔΑ του εργαζόμενου λαού της.

Γιατί, όπως το ’χει επισημάνει εδώ και δεκαετίες ο μεγάλος Δάσκαλος του Λαού μας, ο Δημήτρης Γληνός, η Παιδεία και η μόρφωση δεν είναι απλώς ζήτημα γνώσης∙ είναι, πάνω απ’ όλα, ΖΗΤΗΜΑ ΖΩΗΣ.

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

φιλόλογος

Βόλος, 1-7-2002

(Η ανοιχτή αυτή επιστολή, βγαλμένη μέσα από τραυματικές προσωπικές εμπειρίες, στάλθηκε σε όλες τις εφημερίδες του Βόλου, αλλά δημοσιεύτηκε μόνο από την εφημερίδα «Νέος Τύπος της Μαγνησίας» σε δυο συνέχειες, στις 4 και 5 του Ιούλη 2002.).

 

 

Υ.Γ. της sispirosi.gr  

Φίλοι εκπαιδευτικοί μην τους κάνετε το χατίρι. Μην τους επιτρέψετε να σας ξαναδιαιρέσουν. Είστε όλοι συνάδελφοι και έχετε τα ίδια ακριβώς προβλήματα να αντιπαλέψετε! Όλοι με αξιοπρέπεια,με περηφάνια και αποφασιστικότητα στην πρώτη γραμμή του αγώνα για να αλλάξουν οι καιροί.

 Για το δικαίωμα στη γνώση, στη ζωή και στο όνειρο.
26-4-2016
Η Συντακτική Επιτροπή.





 

Προσθήκη νέου σχολίου


Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση